Güncel Haberler

Bakan Uraloğlu: Temp Otoyoluna yüksek standart bir bağlantı sağladık

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Edrne’de Pazarkule-Uirne-Tem Bağlantı Yolu açılış töreniyle konuştu. Bakan Uraloğlu şunları söyledi: “Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, 2025’te birbiri ardına açıldığımız yollarımızla çok güçlü bir giriş yaptık ve neredeyse Ocak ayında açılış rüzgarı vardı”. Dedi.

Bir ayda 7 proje açıldı

Bakan Uraloğlu, 10 Ocak’ta Aydin-Denizli Otoyolu, 17 Ocak’ta Konya Ring Road 2A Bölümü ve Kayseri Yeni Terminal Havaalanı, 18 Ocak’ta Korkutei-Elmali Yolu, 24 Ocak’ta Malatya Ring Road. Elazih-Harput Eyalet Yolu İl Yolu, Elazih-Harput il yolunu açtıklarını söyledi.

Ocak ayının son gününde Uraloğlu, Pazarkule sınır kapısını doğrudan TEM otoyoluna bağlayacak olan Pazarkule-Edrne-Tem Bağlantı Yolu’nu açmaktan gurur duyduğunu söyledi.

“6 tanesi otoyollarda olmak üzere toplam 7 proje açtık ve Türkiye yüzyılında hizmetlerimize devam ettik. Başkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın rehberliğinde Türkiye’nin son 23 yılı, Milletimizin tarihi, ulusumuzun yeniden doğuşu ve eylemleri olarak geçti. Sosyal alandan ekonomiye, hukuktan dış politikaya, eğitimden sağlığa, savunma endüstrisine, ulaşımdan çevreye ve kentsel planlamaya, üretime kadar, neredeyse her konuda zaferin başarısına ulaştık.

“29 bin 730 kilometreye bölünmüş yol ağımızı artırdık”

Uraloğlu ayrıca Başkan Erdoğan şunları söyledi: “Yol medeniyet; Sanayi, Üretim, Turizm, Ticaret, Güvenlik, Geliştirme ve Dünya ile Entegrasyon

Türkiye’ye bölünmüş yol ağının 23 yıl önce 6 bin 101 kilometre uzunluğunda olduğunu ilan eden Uraloğlu, “Sadece 6 eyalet birbirine bağlandı. Bugün yol ağımızın 29 bin 730 kilometreye bölündüğünü artırdık ve 77 illeri bölünmüş yollarla bağladık. Karayollarımızda izleyen araç sayısı yıllar içinde artmış olsa da, yollarımızdaki hızımızı iki kattan fazla bölünmüş olarak artırdık. Dedi.

Uraoglu, araç sayısı 8,5 milyon 31 milyona ulaşsa da, seyahat oranı ortalama 40 kilometreden 90 kilometreye yükseldi. Uraloglu, son 23 yılda, Türkiye’deki köprünün toplam uzunluğunun 797 kilometrede, tünelin uzunluğunun yaklaşık 15 kat arttığını söyledi.

Bakan Uraloğlu şunları söyledi: “Toplamda toplam 586 kilometre köprü ve tünel ağımız var ve bu mesafe Edirne’den Muş’a ve Prag’a Türk sınırından Batı’ya ulaşıyor. Bir kez daha, ileri teknoloji gerektiren büyük ölçekli projelerle, gelecekte ulaşım altyapımızı taşıdık. Bir açıklama yaptı.

Marmara halkasının önemli bir parçası olan Kuzey Marmara Otoyolu ile Yavuz Sultan Solim Köprüsü’nü uyguladığını ilan eden Bakan Uraloğlu, sözlerini aşağıdaki gibi sürdürdü:

“İstanbul’u ve Türkiye, Osmangazi Köprüsü, Malkara -çkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü, Dünyanın En Büyükleri, Ankara-Nikde Otoyolu, Menemen-Aliaga-Reg’i getiren İstanbul-İzmir Otoyolu Otoyol ve otoyol ağımızı genişletti. 2003’ten önce, bin 714 kilometre olan otoyol ağımızı 3 bin 796 kilometreye çıkardık.

Edrne’nin ulaşım ve iletişim altyapısına 50 milyar liralık yatırım

Edirne’nin 92 yıl boyunca Osmanlı İmparatorluğu’nun başkenti olduğunu hatırlayan Bakan Uraloğlu şunları söyledi: “Selimiye’nin camisini 450 yıl boyunca göğsüne getirdi. Edirne’nin AK parti hükümetlerinden önce çok farklı bir yeri var. Bildiğiniz gibi, Anadolu’yu Avrupa’ya bağlayan ve coğrafyasında farklı kültürleri seven yolun yollarında bulunan Edirne; Jeopolitik konumu, geçiş ve organize sanayi alanlarının taşınmasında önemi ile her gün gelişmektedir. Dedi.

Yunanistan’daki Edrne’nin Tem otoyolu ve eyalet yolları ve pazarkule sınır kapısı, Uraologlu’daki uluslararası yollarda Bulgaristan’daki Kapikule sınır geçişi, sözlerini aşağıdaki gibi sürdürdü:

“Bu nedenle, Edirne’nin ulaşım ağını modernize etmek ve iletişim altyapısını güçlendirmek için eksiksiz bir yatırım programı başlattık. Edrne’nin ulaşım ve iletişim altyapısı için yaklaşık 50 milyar pound yatırım yaptık. 2002 yılında, 70 kilometreden 277 kilometreye bölünmüş yolun uzunluğunu artırdık ve 613 kilometrede BSK ile kaplı 264 kilometrelik yol uzunluğunu artırdık. Bölünmüş bir yol olarak Malkara-Enkala-Hudut Gate Road’un trafiğe ayrılmasını açtık. Kaçan-Korudağ-Gelibolu projesini bölünmüş bir yol olarak bitirdik.

Uraloglu da, Edrne – Kirklareli Yolu, Kevan – Enez Yolu, Tarihçi Uzunköprü, Ooğulpaşa Köprüsü İnşaatının 5 otoyol projesinin inşası olarak restorasyonu.

Pazarkule-Edrne-TEM Bağlantı Yolu 7.6 kilometre uzunluğunda

Uraloğlu, Edirne’de uygulanan en önemli projelerden birinin sıfırdan inşa edilen Pazarkule-Uirne-Tem bağlantı yolu olduğunu söyledi: “Yolumuz; Toplam 7.6 kilometre uzunluğunda, 2 tur 2 varış, 4 Lalane’de, yol standartlarını damgaladık. Projenin bir parçası olarak; Toplam 3 bin 473 metre uzunluğunda; Doktor Mehmet Müezzosoğlu ve Yıldin BeyazeT köprüleri ve K4-K5 üst geçit köprüleri ve Tunca Köprüsü ikilemi. Dedi.

Uraoglu, Yol, Yunanistan ve Türkiye sayesinde, Pazarkule sınır kapısını doğrudan otoyol otoyoluna getirmeyi planlayan ikinci bir geçiş noktasını bir araya getirmesi için. Uraloloğlu şunları söyledi: “Gazimihal ve Yullirin’in kesişimleriyle Edrne’nin batısındaki TEM otoyoluna ve yeni yerleşimlerin şehrine erişim sağladık. Edne çevresinde endüstriyel yapıların ihracat ve ithalatı fırsatlarını artırdık. Dedi.

Yılda toplam 49,5 milyon lira tasarruf

Karaağaç ve Edirne arasındaki tarihi köprüler nedeniyle izin verilmeyen ağır araçların kaçakçılığına alternatif bir geçiş sağladıklarını beyan ederek, Bakan Uraloğlu şunları söyledi: “Pazarkule-edirne-tem bağlantı yolumuz sayesinde, zamandan 40 milyon pound zaman. Zamanla, yılda 49,5 milyon 9,5 milyon kilo yakıt, kilo tasarruf ediyoruz. 598 ton çevreye zarar veren araçların karbon emisyonlarını azaltarak doğanın korunmasına katkıda bulunacağız. Bir açıklama yaptı.

Kapakule-Guerkeezkez aşamasında fiziksel ilerlemenin yüzde 95’ine ulaşıldı

II. Gün boyunca. Bakan Uraloğlu, Ergene Nehri’ndeki Ergene Nehri üzerine inşa edilen dünyanın en uzun taş köprüsü olan Uzunköprü’deki restorasyon çalışmalarını inceleyeceklerini söyledi. Edrne’deki tüm demiryolu hattını yeniledik ve modernize ettik. Buna ek olarak, ülkemizin demiryolları üzerinde tamamen uluslararası bir köprü olduğunu garanti edecek olan Halkili-Kapkule Demiryolu Projesi’ne devam ediyoruz. Edirne’den 55 kilometre uzaklıktaki 229 kilometre Halkili-Kapkule yüksek hızlı tren projesi ile İpek Demiryolu Yolu’nun önemli merkezlerinden birini yapıyoruz. Dedi.

Bakan Uraloğlu, Halkalı-Kapülle hız tren hattının Kapakule-Guerkezkön, Çerkeezkön -Sparkule ve Ispartakule-Halksali dahil olmak üzere 3 aşamadan oluştuğunu belirtti. Bu aşamayı 2025’te açmayı planlıyoruz. Projenin bir parçası olarak Kapülule’de yeni bir istasyon kuruyoruz ve Edrne istasyonumuzu modernize ediyoruz. Buna ek olarak, Kapıkule başı ile 338 bin metrekarede toplam 252 bin metrekarelik alanını artırıyoruz. Bir açıklama yaptı.

Projenin tamamlanmasıyla; Mevcut hat kapasitesinin 4 kez, bakan Uraloğlu, 4 saatten 1,5 saate kadar Halkili-Kapkule arasındaki yolcuların seyahat süresinin artacağını; Yetkili, yük taşıma süresinin 8,5 saatten 3,5 saate düşürüleceğini söyledi.

Konuşmasının ardından, yeni yolda aktif olan araçla bir test yapan Bakan Uraloglu, yüklenicinin çalışanlarıyla ve tam puan veren otoyolların genel yönetimi ile bir araya geldi. Uraloğlu personeli çalışmaları için tebrik etti.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu