Güncel Haberler

Avrupa ekonomisinde neler oluyor? | Euronews

İtibarenEuronews

Yayınlanma tarihi

Avrupa ekonomisi on yıl aradan sonra yeniden büyüyor. Ancak bu yıl ya da gelecek yıl, öngörülemeyen olaylarla ne olacağına bağlı olarak her şey değişecek. ABD’den gelen karışık mesajlar, Avrupa’da yaklaşan seçimler, Brexit endişeleri ve Çin’deki durum. Bu hafta Real Economy’de Avrupa ekonomisine odaklanacağımız London School of Economics’ten bahsedeceğiz.

Tüm Avrupa ülkeleri büyüme eğrilerinde zorluklar yaşıyor. Bu yıl da durum değişmeyecek. Avrupa’da bu yıl büyüme geçen yıla göre daha yavaş olacak. Ancak 2018 yılında bu durum değişebilir.

Bu tahminin içeriğine detaylı olarak bakalım. İyileşme yavaş ve Avro Bölgesi dört ana ekonomi arasında yer almasına rağmen yalnızca Almanya gözle görülür şekilde iyileşiyor. Fransa’ya baktığınızda toparlanma ve büyümenin beklenenden yalnızca biraz daha yüksek olması bekleniyor.

Peki Avro Bölgesi’nde özel sektör büyümesinin son 6 yılın en yüksek seviyesine ulaştığı Şubat ayında ekonomiden ne bekliyorsunuz?

Maviflex, 30 yılı aşkın süredir Fransa’nın Lyon kentinde endüstriyel kapılar üretmektedir. Kapıları Fransa ve Avrupa’daki diğer şirketlere satılıyor ve bu onların Avrupa ekonomisine faydalarını kanıtlıyor.

Ham metal parçalar 40 işçi tarafından işleniyor, dönüştürülüyor ve monte ediliyor. Ayrıca şirkete satış ve destek ekipleri de dahil olmak üzere toplam 88 kişi daha işe alınacak.

Maviflex Güvenlik Müdürü Laurent Melia şöyle açıklıyor: “Örneğin haftalık kapasitemizi 2011 yılına göre %30-40 oranında artırdık. Haftada 50 kapı civarındayken şu anda haftada 85, 90 ve hatta bazen 100 kapıya yaklaşıyoruz.”

Maviflex’in büyümesi aynı zamanda genel olarak özel sektörün, özelde ise imalat sektörünün toparlandığının bir göstergesi. Bu durum Avro Bölgesi’ndeki diğer şirketler için de geçerli. Avro Bölgesi’nde ortalama işsizlik oranı %10’dan %9,1’e düştü.

Euronews muhabiri Guillaume Desjardins: “Euronun son aylarda değer kaybetmesi, ihracatın yabancılara ulaşmasıyla satışları artırdı. Bu nedenle yurt içi işsizliğin azalması piyasayı canlandıracak.”

Ancak enflasyon büyüme potansiyeli ile ailelerin satın alma gücünü etkilemektedir. Şirketlerin artık büyümek için stratejik bir vizyona ihtiyaçları yok.

Maviflex CEO’su Anne-Sophie Panseri: “Büyüme arayışımızda ana yolumuz dış pazarlardır. Fransa da önemlidir, ancak ağırlıklı olarak yurtdışında ve özellikle Avrupa’da faaliyet göstermeliyiz.” Sözleriyle ihracatın önemine değindi.

Avrupa’da krizden önce yatırımların yavaşladığı göz önüne alındığında, Maviflex gibi şirketler bir kez daha “giderek belirsizleşen siyasi bağlamda” “yatırım yapma ihtiyacı” ikilemiyle karşı karşıya kalıyor.

Maviflex CEO’su Anne-Sophie Panseri, dönemin piyasanın aleyhine geçtiğini belirterek, “Durum biraz endişe verici çünkü bu istikrarsızlık kalkınma eğrimizi etkiliyor. Fransa’daki seçim yıllarının yatırımlar için asla iyi olmadığını da biliyoruz, çünkü her şey durma noktasına geldi.”

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu